Jednací řád komisí Rady MČ Brno-Medlánky - Městská část Brno-Medlánky

Logo webu
Městská část Brno-Medlánky

Jednací řád komisí Rady MČ Brno-Medlánky

Čl.1

Úvodní ustanovení

1. Jednací řád komisí Rady městské části Brno-Medlánky (dále jen „komise“) upravuje v souladu s ustanoveními zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších právních předpisů, přípravu, obsah jednání, způsob usnášení, kontrolu plnění usnesení a zabezpečování úkolů komisí.

2. Komise plní své úkoly v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších právních předpisů. Podle tohoto zákona Rada městské části Brno - Medlánky (dále jen „rada“):

a)    zřizuje a ruší komise a jmenuje a odvolává z funkce jejich předsedy a další členy,

b)    řídí činnost komisí v oblasti samostatné působnosti a ukládá jim úkoly,

c)    kontroluje činnost komisí

d)    projednává a řeší návrhy, připomínky a podněty předložené jí komisemi.

3.         Komise jsou ze své činnosti odpovědny radě. 

Čl. 2

Základní úkoly komisí 

1. Komise plní úkoly uložené jim radou a navrhují řešení problémů městské části Brno-Medlánky (dále jen „městská část“) v oblasti své odborné působnosti.

2. Komise projednávají materiály předkládané radě jednotlivými úseky Úřadu městské části Brno-Medlánky (dále jen „ÚMČ“) a vydávají k nim svá stanoviska; příp. řeší úkoly, které jim uložila rada.

3. V oblasti své odborné působnosti předkládají komise radě k projednání své další návrhy, podněty a připomínky.

Čl. 3

Postavení komisí a jejich členů

1. Komise jsou iniciativními a poradními orgány rady.

2. Předsedu a další členy komise volí a odvolává rada na návrh subjektů zastoupených v Zastupitelstvu městské části Brno - Medlánky (dále jen „zastupitelstvo“) prostřednictvím předsedy nebo jiného nejvyššího představitele toho kterého subjektu na úrovni městské části (dále jen „zástupce subjektu“). Nenominuje-li zástupce subjektu dle předchozí věty kandidáta na předsedu nebo člena komise, může tak učinit lídr politického klubu toho kterého subjektu zastoupeného v zastupitelstvu.

3. Členy komise mohou být členové zastupitelstva i další osoby z řad odborné veřejnosti. Administrativní činnosti spojené s činností komise zajišťuje zaměstnanec statutárního města Brna zařazený do ÚMČ, určený tajemnicí Úřadu městské části Brno-Medlánky (dále jen „tajemník ÚMČ“). Spolupracuje přitom se sekretariátem ÚMČ.

4. K jednotlivým bodům jednání komise může předsedající přizvat další odborníky, ti však mají pouze poradní hlas.

5. Členové komisí mají právo podílet se aktivně na činnosti komisí, vznášet dotazy, náměty a připomínky k projednávaným zprávám a návrhům; uplatňovat svá stanoviska k řešení problémů.

6. Členové komisí jsou povinni účastnit se jejich schůzí a plnit úkoly, kterými je komise pověřila.

Čl. 4

Schůze komisí 

1. Komise se scházejí ke svým schůzím v termínech, které si předem stanoví v harmonogramu, a dále dle potřeby.

2. Schůze komise svolává její předseda, organizuje její činnost a dbá na plnění usnesení přijatých komisí.

3. V případě nečinnosti předsedy svolá schůzi jiný člen komise, pověřený radou.

4. Program jednání komise navrhuje předseda komise, vychází přitom ze zaměření komise, rozvrhu její práce, z usnesení rady a návrhů členů komise.

5. Předsedu může zastupovat jiný jím pověřený člen komise.

6.  Schůze komisí jsou neveřejné. Schůzí komisí se mohou účastnit členové rady a tajemník Úřadu městské části Brno-Medlánky (dále jen „tajemník ÚMČ“) s hlasem poradním.

7. K jednotlivým bodům programu schůze mohou být přizváni jejich předkladatelé a zpracovatelé materiálů, ev. předsedové dalších komisí rady nebo výborů zastupitelstva. O jejich účasti na schůzi komise rozhodne předseda komise.

8. Podklady pro projednání komise připravují

a)    pověření členové komise, jednotlivě nebo ve skupinách,

b)    tajemník ÚMČ

-        ze své vlastní iniciativy,

-        jako plnění úkolu uloženého radou,

c)    zaměstnanci zařazení do ÚMČ 

-        ze své vlastní iniciativy,

-        na základě dohody v komisi, s vědomím tajemníka ÚMČ,

-        jako plnění úkolu uloženého radou nebo

d)    statutární orgány právnické nebo fyzické osoby, s nimiž bylo zpracování podkladů dohodnuto.

Přípravu podkladů pro jednání komise organizuje pověřený zaměstnanec statutárního města Brna zařazený do ÚMČ.

9. Ze schůze komise je možno pořizovat audiovizuální záznamy pouze po oznámení informace o pořizování záznamu všem přítomným členům komise. 

Čl. 5

Jednání komisí 

1. Jednání komise řídí předseda, v jeho nepřítomnosti jiný pověřený člen komise.

2. Komise jedná podle programu, který schvaluje na návrh předsedajícího. V úvodu zpravidla projedná informace o usnesení rady, případně zastupitelstva.

3. Je-li třeba, zařazuje komise na program jednání i zprávy o aktuálních záležitostech statutárního města Brna, které mají vztah k městské části a spadají do působnosti komise.

4. Pověřený zaměstnanec statutárního města Brna zařazený do ÚMČ pořizuje z jednání komise zápis, který svým podpisem schvaluje předsedající schůze.

Zápis obsahuje

-        datum jednání,

-        jmenný seznam přítomných,

-        schválený program jednání,

-        podané návrhy a výsledky hlasování (v případě, že hlasování nebylo jednomyslné, tak je uvedeno jmenovité hlasování jednotlivých členů komise),

-        skutečnosti, na jejichž zaznamenání trvá kterýkoliv člen komise,

-        přijatá usnesení.

Pověřený zaměstnanec statutárního města Brna zařazený do ÚMČ předkládá radě zápis prostřednictvím sekretariátu ÚMČ a zabezpečí doručení zápisu všem členům komise a dotčeným subjektům do 7 dnů ode dne konání schůze komise. 

Čl. 6

Usnesení komisí

1. Komise se může usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina jejích členů.

2. Komise se usnáší nadpoloviční většinou hlasů všech členů.

3. Obsahem usnesení komise jsou zpravidla

a)    návrhy, doporučení nebo stanoviska pro radu, která jsou formulována jako návrh usnesení, tak, aby rada mohla svým usnesením uložit zadání a termín splnění daného úkolu,

b)    úkoly členům komise,

c)    upozornění zaměstnancům ÚMČ, ředitelům právnických osob zřízených městskou částí na nedostatky, s návrhem na jejich řešení,

d)    opatření k dalšímu rozvíjení iniciativní a poradní činnosti

e)    požadavky na příslušné zaměstnance ÚMČ k zajištění odborných podkladů pro jednání komise. 

Čl.7

Závěrečná ustanovení 

1. Změny a doplňky tohoto jednacího řádu schvaluje Rada MČ Brno-Medlánky.

2. Tento jednací řád ruší Jednací řád komisí Rady MČ Brno-Medlánky ze dne 29. 11. 2010.

3. Tento jednací řád nabývá platnosti dnem schválení a účinnosti dnem  25. 11. 2014.

4. Tento jednací řád komisí Rady MČ Brno-Medlánky byl schválen na 1. schůzi Rady MČ Brno-Medlánky, konané dne 24. 11. 2014 (usnesení č. 11/01). 

V Brně dne 25. 11. 2014

...................................................

JUDr. Michal Marek

starosta MČ Brno-Medlánky

...................................................

Kateřina Žůrková

 místostarostka MČ Brno-Medlánky